«ستایش» را می توان جزء پرمخاطب ترین سریال های تلویزیون دانست.
«ستایش» از معدود مجموعههای تلویزیونی سالهای اخیر است که تقریباً هر ایرانی حداقل یک قسمت از آن را دیده!
به گزارش آیفیلم، سریال «ستایش» که آیفیلمیها این روزها شاهد سری دوم آن هستند از پرطرفداراترین و ایضاً پرحاشیهترین مجموعههای تلویزیوون در چند سال اخیر بوده است.
سعید سلطانی، کارگردان مجموعه «ستایش» که در ساخت سریالهای تلویزیونی پرطرفدار ید طولایی دارد، با ساخت این مجموعه ادامهدار سریالی دیگر را به خاطره جمعی ایرانیان اضافه کرد تا آن را کنار «پس از باران»، «جوانی» و «شکرانه» بگذارند.
همانطور که اشاره شد، این سریال همچنین از گزند حواشی فراوان در امان نبوده است که از مهمترین و پررنگترین آنها "گریم نقش اصلی" در فصل دوم «ستایش» است.
در فصل دوم این سریال، "ستایش" به گفته عوامل سریال حدود بیست سال از فصل اول بزرگتر است و مادر یک دختر و پسر جوان است. با این حال او تفاوت او با بخش اول تنها در وجود یک عینک و پوست کمی تیرهتر خلاصه میشود. این مساله انتقاد بسیاری از اهالی سینما و تلویزیون را برانگیخت. جالبتر آن است که در فصل سوم گریم این شخصیت حتی از فصل دوم هم حاشیهسازتر میشود چرا که او حتی از فصل اول هم جوانتر به نظر میرسد!
تهیهکننده سریال «ستایش» درباره انتقاداتی که در فضای مجازی نسبت به گریم نرگس محمدی بازیگر این سریال مطرح شده است، توضیحاتی ارائه کرد.
آرمان زرینکوب تهیهکننده سریال «ستایش» درباره انتقادات نسبت به چهره پردازی نرگس محمدی بازیگر نقش اصلی این مجموعه در فصل سوم گفت: ما در سریال «ستایش۱» با یک زن ۲۰ ساله رو به رو بودیم و در فصل دوم با یک زن ۴۰ ساله و حالا در فصل سوم که این شبها روی آنتن شبکه سه میرود شاید در روند داستانی تنها چند ماه از فصل دوم گذشته باشد.
وی درباره جوان تر شدن «ستایش» نسبت به فصل دوم بیان کرد: این انتقادها پیش از این، نسبت به فصل دوم هم وجود داشت. «ستایش ۲» هم که شروع شد عدهای گفتند چرا ستایش پیر نشده و با یک عینک چهرهاش تغییر کرد، اما اگر به اطراف خود نگاه کنید خانم ۴۰ ساله پیر نیست که بخواهیم او را پیر کنیم و به صورتش چروک اضافه کنیم.
زرین کوب درباره حفظ نشدن همین تغییرات که در فصل دو در گریم ستایش دیده میشد و در فصل سوم وجود ندارد هم اظهار کرد: او در فصل سوم هم عینک میزند اما زمان مطالعه و یا تغییراتی را در زندگی او میبینیم که باید در روند قصه ببینم.
این گریم باورپذیر است
وی اضافه کرد: به نظرم عدهای کارشان این است که به محتوا دقت نمیکنند و از تماشای سریال لذت نمیبرند. البته من نمیدانم منظور این افراد برای انتقاد از گریم ستایش چیست، چون به نظر ما این گریم خیلی باورپذیر است هرچند من خیلی دفاع نمیکنم و شاید همیشه مشکلاتی هم در گریمها باشد، اما شما یک سریال را در چند وقت اخیر مثال بزنید که گریم هایش خیلی خوب باشد. چهره پردازی در تلویزیون براساس شخصیت هاست که این شخصیت تعیین میکند که پرداخت آن به چه صورت باشد.
تهیهکننده ستایش درباره چهره او و این جوانگرایی توضیح داد: ستایش در فصل قبل مشکلات و نگرانیهایی داشت که در این فصل ندارد. او در این فصل زنی صاحب انگیزه است، روابط، فرزندانش، زندگی روزمره و همه آنچه که زندگی او را در این فصل میسازد در فضایی آرامشدهنده است و اینها باعث شده که او بشاشتر شود و ما این بشاش بودن و آرامش را در چهره او ببینیم. در حالی که در فصل قبل شرایط زندگی او ثبات نداشت، پسرش به قتل متهم شده بود و هر لحظه نگران بود فرزندانش را از او بگیرند این سختیها باعث میشود که به خودش توجهی نداشته باشد و این نحوه از چهره پردازی بیشتر به واکاوی شخصیت مربوط میشود.
ستایش جوان نشده، به آرامش رسیده است
وی تاکید کرد: شما میگویید در فصل سه ستایش خیلی جوان شده است و من میگویم اینگونه نیست او صاحب انگیزه و آرامش شده است که دلایل این ماجرا هم به لحاظ تحلیل شخصیت و واکاوی شخصیت نسبت به موقعیتی است که در آن قرار گرفته است اگرچه که او فقط ۴۰ سال دارد و فرم بازی، نحوه ادای دیالوگها و مکثهایش برای من و مخاطب باورپذیر است و نشان میدهد که با دختر ۲۰ ساله تفاوت دارد.
زرین کوب درباره تغییر گریمور سریال و اینکه این تغییر نقشی در چهرهپردازیها داشته است یا خیر هم توضیح داد: تغییر گریمور ارتباطی با این اتفاق نداشته است، گریمور براساس آنچه کارگردان میگوید طرح میزند و تست گریم انجام میشود. گریمها در هر فصل بنا به شخصیتی که فیلمنامه میطلبد و براساس حرفی که کارگردان، نویسنده و تهیه کننده میخواهند انتقال یابد انجام میشود.
ب س